2012. november 7., szerda

A leggyomorforgatóbb magyar szó


Ne ítélj! Legyen szabadság! A megszólalás joga! Örök elvek, és mégis... Ne legyen joga többé megszólalni! Ítéld el! S legyen a szabadságnak józan korlátja!

Indulatosak a szavaim, de próbálok józan maradni... 

Tudjuk, mi a kereskedelmi tévék működésének mozgatórugója! Tudjuk, hogy legnagyobb hírértéke a fájdalomnak van! Tudjuk, hogy életünkbe kikerülhetetlenül betolakodnak a celeb-senkik! Tudjuk, miért készülnek a valóságsók és a "tehetségkutatók"! 
Az egyetemes filmkultúra egyik kötelező darabja ez a film: A lovakat lelövik, ugye? A végkimerülésik tartó táncversenyben a tét pár ezer dollár...  De kit érdekel, ki lesz a győztes? A néző csipszet zabálva latolgatja az esélyeket, de zsigerei mélyén a szenvedés látványát kívánja, és "gyönyörűséges" borzongást érez, mikor könnyeket és szenvedést lát ... 
Ilyen aljasak lennénk? Nem hiszem! Talán sokan bizonytalanok, gyengék, elkeseredettek - s mint ilyenek, kiváló alanyai a tömegmédia manipulátor-gurui profitéhes gátlástalanságának.

A TV2 2012. november 7-én reggel sugárzott Mokka című műsorában a következő nézői kérdés szerepelt:

Ön szerint mi lehetett Szita Bence meggyilkolásának indítéka?

MOKKA1: féltékenység
MOKKA2: bosszú
MOKKA3: pénz

Napi nyeremény: egy darab páros belépőjegy a Game On videójáték kiállítására a VAM Designe centerbe
Heti nyeremény: egy 2 fő részére szóló két éjszakás kikapcsolódás a hajdúszoboszlói Hotel Délibábba

Ha én lettem volna a TV2 szerkesztője, beadtam volna lemondásom, ha ilyen ocsmányságot kellett volna a műsorba tennem.
Ha én lettem volna a műsorvezető, kameramann, sminkes, vágó meg ki tudja, kicsoda, döbbenten hagytam volna ott a stúdiót ekkora ízléstelenség láttán.
Ha én lettem volna a néző, felháborodott sms-ben tiltakoztam volna a kegyeletsértő, embertelen, cinikus, arcátlan műsor ellen.
Ha lettem volna ...
Vagyok egy hebegő, hitetlenkedő, dadogó EMBER és nem tudom, mit mondjak...
Tiltakozz? Kapcsold ki a tv-t? Csatlakozz a Facebook-on szerveződő bojkott-felhíváshoz? Lehet, hogy ezzel Te is csapdába kerülsz! Hír leszel! Eladható! 
Már nem keresem a legcsúnyább magyar szót ... Félek, "azok" abból is hírt csinálnak ...

Ülj le Te is, csendben, "barátom" - ha melegséggel tölt még el ez a szó -, nézd, a polcodon a cédék, dévédék mellet tán akad még egy KÖNYV... egy régi... bármelyik ...

Én is azt lapozgatom...


"Ehess, ihass, ölelhess, alhass!
A mindenséggel mérd magad!
Sziszegve se szolgálok aljas,
nyomorító hatalmakat."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése